Pokopališča in 24h dežurna služba
1. V primeru smrti na domu se pokliče dežurnega zdravnika, ki izvrši pregled in odredi, ali je obdukcija potrebna ali ne. Če obdukcija ni potrebna, izda prijavo smrti in zdravniško potrdilo o smrti in poročilo o vzroku smrti.
2. Svojec umrlega oziroma druga pristojna oseba pokliče 24-urno dežurno službo na telefonsko številko 031 600 444 in naroči prevzem pokojnika.
3. Storitev 24-urne dežurne službe lahko po telefonu naroči stranka ali druga oseba npr. policija, dežurni zdravnik, osebje doma upokojencev idr. Storitev se ne opravi v primeru smrti v bolnišnici.
4. Izvajalec se z naročnikom dogovori za kraj in čas izvedbe storitve ter izvede storitev odvoza pokojnika do hladilnice.
5. Ob prevzemu pokojnika je obvezna naslednja dokumentacija:
- Zdravniško potrdilo o smrti in poročilo o vzroku smrti
- Prijava smrti
- če je zahtevana obdukcija, tudi List za sanitarno obdukcijo.
6. Izvajalec pogreba, izbran s strani svojcev ali naročnika pogreba, pokojnika prevzame s podpisom prevzemnega obrazca v prostorih hladilnice. Prevzem pokojnika je možen po predhodni najavi na telefonsko številko 031 600 444.
7. Pokojnika lahko prevzame izvajalec pogreba, ki izpolnjuje pogoje, določene z Zakonom o pogrebni in pokopališki dejavnosti (Ur. l. RS, št. 62/2016) in ima pridobljeno dovoljenje za opravljanje pogrebne dejavnosti.
Plačnik storitve 24-urne dežurne službe je izbrani izvajalec pogrebne dejavnosti.
Uredimo lahko tudi prijavo smrti in vložimo prošnjo za izdajo mrliškega lista na matičnem uradu.
Kateri dokumenti so potrebni?
- Zdravniško potrdilo o smrti in poročilo o vzroku smrti
- Osebni dokument (osebni izkaznica, potni list ali vozniško dovoljenje)
Za ureditev prijave smrti je s strani naročnika potrebno pooblastilo.
Osnova za organizacijo pogreba je grobni prostor za pokop s krsto ali žaro, oz. odločitev za raztros pepela. Najemnik grobnega prostora mora podpisati izjavo, da se strinja, da se pokojni pokoplje v grob, katerega najemnik je (izjava).
V primeru, da je potrebno novo grobno mesto, lahko naročnik pogreba med razpoložljivimi grobovi izbere grobno mesto, poravna stroške in sklene najemno pogodbo.
S 1. novembrom 2023 je 24-urno dežurno pogrebno službo na območju občine Slovenske Konjice začelo izvajati podjetje JKP d. o. o. Slovenske Konjice s pogodbenim partnerjem.
Kontaktna telefonska številka 24 ur dnevno je: 031 600 444
Na tej telefonski številki ali v pisarni na lokaciji pokopališke vežice Slovenske Konjice (vhod iz zadnje strani) lahko uredite celotno storitev naročila pogreba od 24- urne dežurne službe, prevozov, organizacije pogreba do same izvedbe.
Upravljanje in vzdrževanje pokopališč izvajamo na pokopališčih v Slovenskih Konjicah, Ločah, Žičah, Špitaliču in Sv. Jerneju.
K upravljanju in vzdrževanju pokopališč sodi:
- Vzdrževanje reda, čistoče in miru na pokopališču
· skrb za urejenost in vzdrževanje pokopališča in pokopaliških objektov,
· oddajanje grobov v najem in vodenje registra sklenjenih pogodb. Z najemniki so sklenjene pogodbe o najemu grobnega prostora, strošek grobnine se obračuna enkrat na leto,
· izdaja soglasij v zvezi s posegi na območju pokopališča in nadziranje dela,
· skrb za red in čistočo na pokopališču in v njegovi neposredni bližini,
· skrbi za urejenost in vzdrževanje mrliške vežice in njenega funkcionalnega prostora,
· določanje mesta, datuma in ure pokopa, glede na predhodni dogovor z naročnikom pogreba oziroma izbranim izvajalcem pogrebne dejavnosti,
· vodenje evidence o grobovih in pokopih,
- Oddajanje mrliške vežice v najem
· Upravljamo vežici v Slovenskih Konjicah in v Špitaliču. Kot upravljavec skrbimo za upravljanje skupnih delov in naprav ter za redno investicijsko in tekoče vzdrževanje obeh vežic.
- Storitve grobarjev in pokopališko pogrebnega moštva
· izkop ter zasutje grobne jame oz. zapiranje pokrova žarne niše,
· prevoz ali prenos krste ali žare iz mrliške vežice oziroma upepeljevalnice do mesta pokopa s položitvijo v grob ali z raztrosom pepela,
· prva ureditev groba: odvoz odvečne zemlje in posušenega cvetja na odlagališče.